Dag 1 - Min första häst

Jag gör samma sak som Amanda och Sanna gör på sin blogg, nämligen den här listan! Dag ett är alltså min första häst och det är Matilda. Egentliken fick jag och min syster en gemensam ponny när vi var 2 år men eftersom att han inte bara var min tar jag Matilda i stället som jag också delade med syrran men som bara jag red;)
Matilda alltså, den hästen har satt sina spår i hjärtat sedan hon lämnade jorden för 4 årsedan. Det finns så mycket att säga om den här ponnyn. Hon var alltid lat på ridbanan eftersom att hon gått på ridskola i flera år. Men rätt som det var när vi red ut kunde hon rusa i full gallopp och vara jätte pigg eller helt plötsligt bara svänga in på åkern bredvid vägen. Haha... dock var hon ingen häst att lära sig saker på. Hon var en bra första häst, trygg och snäll, men inte så arbetsvillig ;)
Under de 5 åren som vi ägde henne rusade vi mest runt i skogen och hade skoj. Men i bland åkte vi till en ridbana och tränade. Självklart fick jag henne inte att jobba i form, men jag minns att vi tränade sjänkelvikningar ( haah det gick inte så bra) En gång startade vi clearround på 40cm. Jag och Elin skulle göra varsin start. Matilda vägrade på samma hinder åt oss båda haha ;)
De finns så mycket mer att säga men tycker att det här räcker.
Äskade Matilda <3

btw, någon som vet hur man lägger till musik på videon?

 Dag 2 - Min största rädsla inom hästsport

Dag 3 - Hur började mitt häst intresse

Dag 4 - Det här finns i min rykt låda


Dag 5 - Det här äter min häst varje dag

Dag 6 - Min favorit grej i stallet

Dag 7 - Min hästs vardags outfit

Dag 8 - Mitt bästa häst minne

Dag 9 - Mina drömmar

Dag 10 - En bild på stallet

Dag 11 - Det här saknar jag

Dag 12 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst

Dag 13 - Varför får ridning dig att må bra

Dag 14 -


Kommentarer



Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0