Svårt...

Igår när vi skulle rida så, skulle jag kratsa Monnes vänstra bakhov, han har lite problem med det benet. Det finns nästan inget hår på det, men såret ser fint ut. Men han kan inte sträcka bak det. Och när jag försökte så kände jag hur varm han var i det. Och det är ju inte bra. Så vi viste inte om vi skulle rida ut eller inte. Och när man har en häst som är så gammal och så kommer nåt sådant här så tänker man ju på alternativ man kanske måste ta. Och jag kan ju säga att tårarna började rinna för jag vill verkligen inte att det ska bli värre. Men vi red ut och han var sitt vanliga rida-och-äta-sammtidigt jag. Han var stel i början som vanligt men det var inget med bakbenet särskilt. Han gick på och var framåt. Så det kändes skönt. Mamma ska smsa hovslagaren imorgon så att vi kan ta av skorna och sen ska vi ringa vetrinären. Håller tummarna på att det inte är någonting allvarligt.

Ne nu ska vi vara positiva. Nu ska jag ut i det hääärliga varma vädret och njuta. :)

Kommentarer
Skrivet av: L

Det är ju så med gammla hästar, dom får ont lite här och där. både Polka, Trollan och tydligen Monne har problem med sina ben i mellan åt. Det är tråkigt men det är sådant man får räkna med när det gäller gammla hästar "/

2012-05-20 @ 19:34:16



Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0