uscha

Igår när jag skulle ta hem hästarna så ser jag att Masters öga är svullet och kletigt. Han har massa sådant dära gult gejs i ögat. Så jag fick ta en ren handuk och tvätta rent det med. Han kan ha ögat öppet lite. Men hann vill nog mest ha det stängt ("konstigt") Så efter ridturen så tog vi på honom ett heltäckande flygskydd. Så nu kan inga små flugor hålla på med hans öga. Jag var och kollade till honom förut idag och då såg det fint ut. Inget gult där inte. Men han hade ögat halvöppet. Men det ska la gå bra det dära.

Monne har som sagt ett, eller hans bakben har vart lite konstigt. Han har inget hår kvar på mesta delen av nedre benet. Sen har han haft ett sår där också. Som kan ligga bakom att han är så varm i benet. Men i förgår var vi inne på grangården och köpte alovera sårsprej och gel. Så det ska mjuka upp och läka såret och göra benet fint. Sen kommer ju hovslagaren på tisddag. Så då åker ju skorna av och hovarna filas ner. Så det känns bra. :)

Blev ingen ridtur idag. Dels för att mamma inte är hemma, så det är inte roligt att rida ut själv. Det kan vara skönt ibland, men helst vill man ju ha sällskap. Sen har det vart sååå varmt. Så dom har fått gå i sommarhagen och slappa. Själv har jag passat på att sola för första gången i år. Hoppas att man får lite färg. ;)

I brist på nyare bild, så får ni en vintrig bild att kyla er med i värmen. ;)

Kommentarer



Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0