Hmm...

vi red en liten kortis idag innan mamma skulle börja jobba, men jag red själv lite efteråt. Det gick helt okej trots att han blev själv. Men när jag skulle galoppera saktade jag av efter några meter för att fatta galopp igen, och jag vet att han gärna drar sig åt vänster dike när man ska galoppera. det gjorde han nu också så jag tryckte till lite extra med sänken så att han skulle flytta på sig. Och vad gör han, jo sparkar bakut för att han blev sur när han inte fick gå där han ville, hahaha knäppis häst ^^. sen gick det bra och vara inga bekymmer att gå på andra sidan vägen alls. Byte nos grimma också, till en remontgrimma. han passar verkligen inte i såna när han har lite konvex nos rygg (heter det så när den är lite böjd utåt föresten?) aja. det funka bra det med. Hade tänkt rida Polka också men fick verkligen ingen lust med det när det redan var mörkt. Nu sitter jag och kollar lite på new moon eftersom den går på 5 förtillfället.


Inte bra men jag har redan börjat tröttna lite på att skriva här men jag ska inte ge upp än.

i morgon ska vi åka in med Trollan till ridhuset och efetr det är det dags för idrottskolan. På måndagar har vi inga lektioner nu för att vi har idrottskola på eftermiddagen med fritis barnen. skönt att få en extra sovmorgon ;)



på denna bild syns det hur hans nosrygg ser ut. Fast den ser olika ut i olika vinklar ^^

Kommentarer



Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0