Jag lär mig.



Nu har jag ägt Trollan i 5 hela år, och då har jag endå KÄNT henne i hela mitt 17åriga liv. Alltså känner jag henne väl och vet att hon alltid har varit bra på att slingra sig undan när det kommer till arbete. Jag var 12 år när jag fick henne och före det hade jag världens bästa ponny Matilda, en gammal ridskolehäst som var trött på arbete och bara ville ha kul i skogen och slippa arbete. Alltså, hade jag kunskapen för att ta över en stor häst som 12åring? Nej, värkligen inte, hon har alltid fått gå med huvudet högt upp med mig på ryggen och jag har gråtit många gånger av frustation över det. Visst har det gått bra i bland på sommaren när mamma har gett mig instruktioner nere på åkern MEN det är först nu som jag börjar klara av allt det själv, att rida min häst ordentligt. Det har tagit mig över 4 år och endå har jag så mycket mer att lära. Men jag har börjat komma åt henne bättre nu, kommit på hennes knep för att slingra sig undan och jag vet vad jag ska göra. Då blir hon frustrerad på mig och försöker komma på andra saker. Haha kan inte låta bli att skratta åt henne när hon blir tjurig på mig^^ 
Det har tagit mig 5 år att komma så här långt, istort sett helt själv och det kommer förmodligen ta mig 5 år till innan det kommer gå "som en dans på rosor" och då är Trollan 27 år. Men endå, jag hoppas att jag kommer dit. Någon dag.
Det är i alla fall mitt mål!:)

Kommentarer



Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0