klipp klipp

 
När jag klippte Otto för ett par veckor sedan gick klippmaskinen sönder. Det flög en blixt ur den och sedan började den rycka och lukta illa. Pappa kollade lite på den men han visste inte var det var för fel, han trodde att den kanske hade bränt. så nu måste vi lämna in den och se om dom kan laga den. Går inte det måste vi köpa en ny. Jag har spanat in lite olika klippmaskiner i fall vi måste köpa en ny och då hittade jag på jula en för strax över tusenlappen. antagligen är den inte licka bra men den skulle vara bättre än ingen alls. Så jag hoppas att den går att laga för jag känner att jag behöver klippa både Otto och Polka nu igen. Även om Polka är helklippt så svettas hon för att pälsen är så tjock. 
 
 
 



Det är den här vi har och jag gillar den för den är ganska smidig att hålla i, tycker jag i allafall. plus att den låter inte jätte mycket. Polka blir ju knäpp när man klipper så att den ska vara tyst är nästan ett måste. Otto blir lite stressad och vill inte riktigt stå still men finner sig i det man gör men gillar inte när man kommer upp till öronen.
 
 
Är det så att den vi inte har inte går att laga så är det den här vi ska köpa. den är liiiiite billigare än den som vi redan har. det skilljer lite mer än 3000 kr i pris på dom.

ush... nu blev det en osammanhängande text igen, skyller på att jag är trött ^^

Kommentarer



Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0